Bóg jest dobry.



Dziś króciutko. Bo ja chcę Ci dziś po prostu powiedzieć, że On jest dobrym Bogiem. Dobrym Pasterzem. Bo może Ty dziś jesteś w takim punkcie życia, kiedy wydaje Ci się, że On nie jest dobry. Że krzywdzi. Że się na Ciebie uwziął. To ja Ci zaświadczam, że tak nie jest. Że On o Ciebie dba. Że szykuje dla Ciebie dobro. Że jest obok Ciebie. Jedyne, co musisz zrobić, to zwrócić się w Jego stronę.

Jezus używa obrazu, który dla Jego słuchaczy był bardzo wymowny, jasny. Słuchali go prości ludzie. Którzy znali się na „pasaniu”. Mówi im o pasterzu. A pasterz to ktoś, kto pasie owce. Wie, jak wyglądają, zna je po imieniu. Wie, jak pachną i wie, jak śmierdzą. Wie, jak się o nie trzeba troszczyć, co która potrzebuje i w jakiej ilości.

Jezus Chrystus jest Twoim Pasterzem, to znaczy, że zna Cię na wskroś. Na wylot. Wie, czego Ci dokładnie w życiu potrzeba. Wie, jak się Tobą zaopiekować. On wie, kiedy pachniesz dobrem i łaską, wie też, kiedy i jak śmierdzisz grzechem, smutkiem, rezygnacją. I w tym wszystkim Cię ogarnia. Nie ucieka, jak najemnik.

Dobry pasterz nie ucieka, gdy widzi nadciągające zło. Staje murem i broni. Tak samo z Tobą. Twój Bóg staje murem przed Tobą i broni Cię przed złem. Kiedy doświadczasz cierpienia, zła, niesprawiedliwości, On staje murem za Tobą.

Jeśli więc, wydaje Ci się, że On jest zły, to Cię dziś zachęcam byś tę pokusę złego odrzucił. Dziś jest na to dobry moment. 

Kiedyś podczas jednej spowiedzi, kiedy żaliłem się w konfesjonale, jak mi źle, ksiądz mi powiedział: a jakie ty masz dowody na to, że On się o Ciebie nie troszczy? I zaniemówiłem. Bo ich nie miałem. Zobaczyłem, że On przecież się o mnie stara.

Proszę Cię dziś, żebyś pamiętał/a, że masz obok siebie dobrego Pasterza. Do Ciebie jednak należy decyzja, czy dasz Mu się nosić na ramionach? Czy Go wybierzesz?

/ +

Komentarze

Popularne posty